Generelle vilkår og betingelser

Indholdsfortegnelse:
Artikel 1 - Definitioner
Artikel 2 - Iværksætterens identitet
Artikel 3 - Anvendelighed
Artikel 4 - Tilbuddet
Artikel 5 - Aftalen
Artikel 6 - Fortrydelsesret
Artikel 7 - Omkostninger i tilfælde af fortrydelse
Artikel 8 - Udelukkelse af fortrydelsesretten
Artikel 9 - Prisen
Artikel 10 - Overensstemmelse og garanti
Artikel 11 - Levering og udførelse
Artikel 12 - Varighedstransaktioner: varighed, opsigelse og forlængelse
Artikel 13 - Betaling
Artikel 14 - Klageprocedure
Artikel 15 - Tvister
Artikel 16 - Supplerende eller afvigende bestemmelser

Artikel 1 - Definitioner
I disse vilkår og betingelser gælder følgende definitioner:

  1. Betænkningstid: den periode, inden for hvilken forbrugeren kan udøve sin fortrydelsesret;
  2. Forbruger: den fysiske person, der ikke handler som led i udøvelsen af et erhverv, og som indgår en aftale om fjernsalg med den erhvervsdrivende;
  3. Dag: kalenderdag;
  4. Varighedstransaktion: en fjernsalgsaftale vedrørende en række produkter og/eller tjenesteydelser, hvis leverings- og/eller købsforpligtelse er spredt over tid;
  5. Holdbar databærer: ethvert middel, der gør det muligt for forbrugeren eller iværksætteren at gemme oplysninger, der er adresseret til ham personligt på en måde, der muliggør fremtidig konsultation og uændret gengivelse af de lagrede oplysninger.
  6. Fortrydelsesret: forbrugerens mulighed for at træde tilbage fra fjernsalgsaftalen inden for fortrydelsesfristen;
  7. Modelformular: modelformularen for tilbagetrækning stillet til rådighed af iværksætteren, som en forbruger kan udfylde, når han ønsker at udøve sin fortrydelsesret.
  8. Iværksætter: den fysiske eller juridiske person, der tilbyder produkter og/eller tjenesteydelser til forbrugere ved fjernsalg;
  9. Aftale om fjernsalg: en aftale, hvorved der inden for rammerne af et system, der er organiseret af iværksætteren til fjernsalg af produkter og/eller tjenesteydelser, til og med aftalens indgåelse gøres eksklusiv brug af en eller flere teknikker til fjernkommunikation;
  10. Teknik til fjernkommunikation: midler, der kan bruges til at indgå en aftale, uden at forbrugeren og iværksætteren er kommet sammen i samme rum på samme tid.
  11. Generelle vilkår og betingelser: de nuværende generelle vilkår og betingelser for iværksætteren.

Artikel 2 - Iværksætterens identitet
Lovpligtigt navn: My Steel BV
Handelsnavn: My Steel
Forretningsadresse: Energieweg 35 5422 VM Gemert
Telefonnummer: 0492-745200, tilgængelig på hverdage fra kl. 8.00 til kl. 16.30 og fredage fra kl. 8.00 til kl. 16.00.
E-mail-adresse: info@mysteel.nl
Handelskammerets nummer: 81444982
Btw-identificatienummer: NL862095189B01

Artikel 3 - Anvendelighed

  1. Disse generelle vilkår og betingelser gælder for ethvert tilbud fra iværksætteren og for enhver fjernkontrakt og ordre, der er indgået mellem iværksætter og forbruger.
  2. Før fjernkontrakten indgås, vil teksten til disse generelle vilkår og betingelser blive gjort tilgængelig for forbrugeren. Hvis dette ikke er rimeligt muligt, inden fjernaftalen indgås, vil det blive angivet, at de generelle vilkår og betingelser kan inspiceres i iværksætterens lokaler, og de vil blive sendt gratis til forbrugeren så hurtigt som muligt efter anmodning.
  3. Hvis fjernkontrakten indgås elektronisk, i modsætning til det foregående afsnit, og inden fjernkontrakten indgås, kan teksten til disse generelle vilkår og betingelser stilles til rådighed for forbrugeren elektronisk på en sådan måde, at den kan opbevares af forbrugeren på en enkel måde på en holdbar databærer. Hvis dette ikke er rimeligt muligt, vil det, inden fjernsalgsaftalen indgås, blive angivet, hvor de generelle vilkår og betingelser kan inspiceres elektronisk, og at de vil blive sendt elektronisk eller på anden måde gratis på forbrugerens anmodning.
  4. I tilfælde af at specifikke produkt- eller servicevilkår gælder ud over disse generelle vilkår og betingelser, finder andet og tredje afsnit tilsvarende anvendelse, og i tilfælde af modstridende generelle vilkår og betingelser kan forbrugeren altid påberåbe sig den gældende bestemmelse, der er mest gunstig for ham.
  5. Hvis en eller flere bestemmelser i disse almindelige betingelser på noget tidspunkt er helt eller delvist ugyldige eller annullerede, forbliver aftalen og disse betingelser i øvrigt i kraft, og den pågældende bestemmelse erstattes straks ved gensidig aftale med en bestemmelse, der nærmer sig formålet med den oprindelige så tæt som muligt.
  6. Situationer, der ikke er fastsat i disse generelle vilkår og betingelser, skal vurderes "i ånden" i disse generelle vilkår og betingelser.
  7. Usikkerhed om fortolkningen eller indholdet af en eller flere bestemmelser i vores vilkår og betingelser skal fortolkes "i ånden" i disse generelle vilkår og betingelser.

Artikel 4 - Tilbuddet

  1. Hvis et tilbud har en begrænset gyldighedsperiode eller er underlagt betingelser, vil dette udtrykkeligt fremgå af tilbuddet.
  2. Tilbuddet er uden forpligtelse. Iværksætteren har ret til at ændre og justere tilbuddet.
  3. Tilbuddet indeholder en så fuldstændig og nøjagtig beskrivelse som muligt af de tilbudte produkter og/eller tjenester. Beskrivelsen er tilstrækkelig detaljeret til at muliggøre en korrekt vurdering af tilbuddet af forbrugeren. Hvis iværksætteren bruger billeder, er disse en sandfærdig gengivelse af de tilbudte produkter og / eller tjenester. Åbenlyse fejl eller åbenlyse fejl i tilbuddet binder ikke iværksætteren.
  4. Alle billeder, specifikationer og data i tilbuddet er vejledende og kan ikke være en grund til kompensation eller opløsning af aftalen.
  5. Billeder af produkter er en sand repræsentation af de tilbudte produkter. Operatøren kan ikke garantere, at de viste farver svarer nøjagtigt til de virkelige farver på produkterne.
  6. Hvert tilbud indeholder sådanne oplysninger, at det er klart for forbrugeren, hvilke rettigheder og forpligtelser der er knyttet til accept af tilbuddet. Dette vedrører især
    i særdeleshed:
    - prisen inklusive afgifter;
    - eventuelle forsendelsesomkostninger
    - den måde, hvorpå aftalen vil blive indgået, og hvilke handlinger der er nødvendige for dette;
    - hvorvidt fortrydelsesretten er gældende eller ej;
    - metoden til betaling, levering og opfyldelse af aftalen;
    - perioden for accept af tilbuddet eller den periode, inden for hvilken den erhvervsdrivende garanterer prisen;
    - niveauet for taksten for fjernkommunikation, hvis omkostningerne ved brug af teknikken til fjernkommunikation beregnes på et andet grundlag end den almindelige basistakst for den anvendte kommunikationsmetode;
    - om aftalen arkiveres efter dens indgåelse, og i så fald hvordan forbrugeren kan få adgang til den;
    - den måde, hvorpå forbrugeren, inden aftalen indgås, kan kontrollere og om ønsket berigtige de data, som han har givet i henhold til aftalen;
    - eventuelle andre sprog end nederlandsk, som aftalen kan indgås på;
    - de adfærdskodekser, som den erhvervsdrivende er underlagt, og den måde, hvorpå forbrugeren kan konsultere disse adfærdskodekser elektronisk, og
    - fjernsalgsaftalens minimumsvarighed i tilfælde af en transaktion af længere varighed.
    - tilgængelige størrelser, farver og materialetyper.

Artikel 5 - Aftalen

  1. Med forbehold af bestemmelserne i stk. 4 indgås aftalen på det tidspunkt, hvor forbrugeren accepterer tilbuddet og opfylder de betingelser, der er angivet deri.
  2. Hvis forbrugeren har accepteret tilbuddet elektronisk, vil den erhvervsdrivende straks bekræfte modtagelsen af accept af tilbuddet elektronisk. Så længe modtagelsen af denne accept ikke er blevet bekræftet af iværksætteren, kan forbrugeren opløse aftalen.
  3. Hvis aftalen indgås elektronisk, skal iværksætteren træffe passende tekniske og organisatoriske foranstaltninger for at beskytte den elektroniske overførsel af data og skal sikre et sikkert webmiljø. Hvis forbrugeren kan betale elektronisk, vil iværksætteren overholde passende sikkerhedsforanstaltninger.
  4. Iværksætteren kan - inden for juridiske rammer - informere sig om, hvorvidt forbrugeren kan opfylde sine betalingsforpligtelser, såvel som alle de fakta og faktorer, der er vigtige for en ansvarlig indgåelse af fjernaftalen. Hvis iværksætteren på baggrund af denne undersøgelse har gode grunde til ikke at indgå aftalen, har han ret til at afvise en ordre eller ansøgning eller til at knytte særlige betingelser til implementeringen, mens han giver grunde.
  5. Iværksætteren vil inkludere følgende oplysninger med produktet eller tjenesten til forbrugeren, skriftligt eller på en sådan måde, at det kan opbevares af forbrugeren på en tilgængelig måde på en holdbar databærer:
    a. besøgsadressen til iværksætterens virksomhed, hvor forbrugeren kan gå med klager;
    b. betingelserne for og måden, hvorpå forbrugeren kan gøre brug af fortrydelsesretten, eller en klar erklæring om udelukkelse af fortrydelsesretten;
    c. oplysninger om garantier og eksisterende eftersalgsservice;
    d. de data, der er inkluderet i artikel 4, stk. 3, i disse betingelser, medmindre iværksætteren allerede har givet forbrugeren disse data inden aftalens gennemførelse;
    e. kravene til opsigelse af aftalen, hvis aftalen har en varighed på mere end et år eller er af ubestemt varighed.
  6. I tilfælde af en varighedstransaktion gælder bestemmelsen i det foregående afsnit kun for den første levering.
  7. Hver aftale indgås under suspensive betingelser om tilstrækkelig tilgængelighed af de relevante produkter.

Artikel 6 - Fortrydelsesret

Ved levering af produkter:

  1. Ved køb af produkter har forbrugeren mulighed for at annullere ordren uden at give grunde til det i 14 dage. Denne refleksionsperiode begynder dagen efter modtagelse af produktet af forbrugeren eller en repræsentant, der tidligere er udpeget af forbrugeren og kommunikeret til iværksætteren.
  2. I løbet af refleksionsperioden vil forbrugeren håndtere produktet og emballagen med omhu. Han vil kun pakke ud eller bruge produktet i det omfang, det er nødvendigt for at vurdere, om han ønsker at beholde produktet. Hvis han udøver sin fortrydelsesret, returnerer han produktet til iværksætteren med alt leveret tilbehør og - hvis det er rimeligt muligt - i den oprindelige tilstand og emballage i overensstemmelse med de rimelige og klare instruktioner, der er givet af iværksætteren.
  3. Hvis forbrugeren ønsker at udøve sin fortrydelsesret, er han forpligtet til at gøre dette kendt for iværksætteren inden for 14 dage efter modtagelse af produktet. Forbrugeren skal gøre dette kendt ved hjælp af modelformularen. Når forbrugeren har givet udtryk for sit ønske om at gøre brug af sin fortrydelsesret, skal han returnere produktet inden for 14 dage. Forbrugeren skal bevise, at de leverede varer er blevet returneret rettidigt, f.eks. ved hjælp af et afsendelsesbevis.
  4. Hvis kunden ikke har udtrykt ønske om at bruge sin fortrydelsesret eller ikke har returneret produktet til iværksætteren efter udløbet af de perioder, der er nævnt i stk. 2 og 3, er købet et faktum.

I tilfælde af levering af tjenester:

  1. Ved levering af tjenester har forbrugeren mulighed for at opløse kontrakten uden at give grunde i mindst 14 dage, startende på dagen for indgåelse af kontrakten.
  2. For at gøre brug af sin fortrydelsesret skal forbrugeren overholde de rimelige og klare instruktioner, som operatøren har givet på tidspunktet for tilbuddet og/eller senest ved levering.

Artikel 7 - Omkostninger i tilfælde af tilbagetrækning

  1. Hvis forbrugeren gør brug af sin fortrydelsesret, skal han højst bære omkostningerne ved returforsendelse.
  2. Hvis forbrugeren har betalt et beløb, refunderer iværksætteren dette beløb så hurtigt som muligt, men senest inden for 14 dage efter tilbagekaldelse. Dette er underlagt betingelsen om, at produktet allerede er modtaget tilbage af iværksætteren, eller at der kan fremlægges afgørende bevis for fuldstændig returnering. Tilbagebetaling vil ske via den samme betalingsmetode, som forbrugeren har brugt, medmindre forbrugeren udtrykkeligt godkender en anden betalingsmetode.
  3. Hvis produktet er beskadiget, eller emballagen er mere beskadiget end nødvendigt for at prøve produktet, kan vi videregive denne værdiforringelse af produktet til dig. Behandl derfor produktet med omhu, og sørg for, at det er pakket ordentligt ind, når du returnerer det.
  4. Forbrugeren kan ikke holdes ansvarlig for værdiforringelse af produktet, hvis iværksætteren ikke har givet alle lovpligtige oplysninger om fortrydelsesretten, dette skal gøres inden indgåelse af købsaftalen.

Artikel 8 - Udelukkelse af fortrydelsesret

  1. Iværksætteren kan udelukke forbrugerens fortrydelsesret for produkter som beskrevet i stk. 2 og 3. Udelukkelsen af fortrydelsesretten er kun gyldig, hvis den erhvervsdrivende tydeligt har angivet dette i tilbuddet, i det mindste i god tid inden aftalens indgåelse.
  2. Udelukkelse af fortrydelsesretten er kun mulig for produkter
    a. der er oprettet af iværksætteren i overensstemmelse med forbrugernes specifikationer, såsom tilpassede produkter;
    b. der er klart personlige i naturen;
    c. der ikke kan returneres på grund af deres art;
    d. der ødelægges eller ældes hurtigt;
    e. hvis pris er underlagt udsving på det finansielle marked, som iværksætteren ikke har nogen indflydelse på;
    f. for enkelte aviser og magasiner;
    g. for lyd- og videooptagelser og computersoftware, som forbrugeren har brudt forseglingen af.
    h. for hygiejneprodukter, som forbrugeren har brudt forseglingen på.
  3. Udelukkelse af fortrydelsesretten er kun mulig for tjenesteydelser:
    a. vedrørende indkvartering, transport, restaurantvirksomhed eller fritidsaktiviteter, der skal udføres på en bestemt dato eller i en bestemt periode;
    b. hvis levering er påbegyndt med forbrugerens udtrykkelige samtykke, inden fortrydelsesfristen er udløbet;
    c. vedrørende væddemål og lotterier.

Artikel 9 - Prisen

  1. I løbet af den gyldighedsperiode, der er angivet i tilbuddet, vil priserne på de tilbudte produkter og/eller tjenesteydelser ikke blive forhøjet, bortset fra prisændringer som følge af ændringer i momssatserne.
  2. Uanset det foregående afsnit kan iværksætteren tilbyde produkter eller tjenester, hvis priser er knyttet til udsving på det finansielle marked, og som iværksætteren ikke har nogen indflydelse på, med variable priser. Denne forbindelse til udsving og det faktum, at alle nævnte priser er målpriser, vil blive nævnt i tilbuddet.
  3. Prisstigninger inden for 3 måneder efter kontraktens indgåelse er kun tilladt, hvis de er resultatet af lovbestemmelser eller bestemmelser.
  4. Prisstigninger fra 3 måneder efter aftalens indgåelse er kun tilladt, hvis iværksætteren har fastsat dem, og:
    a. de er resultatet af lovbestemmelser eller bestemmelser; eller
    b. forbrugeren er bemyndiget til at opsige kontrakten den dag, hvor prisstigningen træder i kraft.
  5. De priser, der er nævnt i tilbuddet om produkter eller tjenester, er inklusive moms.
  6. Alle priser er med forbehold for tryk- og tastefejl. Vi påtager os intet ansvar for følgerne af tryk- og satsfejl. I tilfælde af tryk- og sætningsfejl er iværksætteren ikke forpligtet til at levere produktet i henhold til den forkerte pris.

Artikel 10 - Overensstemmelse og garanti

  1. Den erhvervsdrivende garanterer, at produkterne og / eller tjenesterne opfylder kontrakten, de specifikationer, der er angivet i tilbuddet, de rimelige krav til pålidelighed og / eller anvendelighed og de eksisterende lovbestemmelser og / eller regeringsbestemmelser på datoen for kontraktens indgåelse. Hvis det er aftalt, garanterer den erhvervsdrivende også, at produktet er egnet til andet end normal brug.
  2. En garanti givet af den erhvervsdrivende, producenten eller importøren påvirker ikke de juridiske rettigheder og krav, som forbrugeren kan håndhæve over for den erhvervsdrivende på grundlag af aftalen.
  3. Eventuelle defekte eller forkert leverede produkter skal rapporteres skriftligt til iværksætteren inden for 4 uger efter levering. Returnering af produkterne skal ske i den originale emballage og i ny stand.
  4. Iværksætterens garantiperiode svarer til fabrikkens garantiperiode. Iværksætteren er dog aldrig ansvarlig for produkternes ultimative egnethed til hver enkelt anvendelse af forbrugeren eller for rådgivning vedrørende brug eller anvendelse af produkterne.
  5. Garantien gælder ikke, hvis:
    - Forbrugeren selv har repareret og/eller modificeret de leverede produkter eller har fået dem repareret og/eller modificeret af tredjeparter;
    - De leverede produkter er blevet udsat for unormale forhold eller på anden måde skødesløst behandlet eller behandlet i strid med instruktionerne fra iværksætteren og / eller på emballagen;
    - Manglen er helt eller delvist resultatet af regler, som regeringen har fastsat eller vil fastsætte med hensyn til arten eller kvaliteten af de anvendte materialer.

Artikel 11 - Levering og implementering

  1. Iværksætteren vil tage den størst mulige omhu ved modtagelse og udførelse af produktordrer og ved vurdering af anmodninger om levering af tjenester.
  2. Leveringsstedet er den adresse, som forbrugeren har gjort virksomheden bekendt med.
  3. Med forbehold af hvad der er angivet i stk. 4 i denne artikel, vil virksomheden udføre accepterede ordrer hurtigt, men senest inden for 30 dage, medmindre forbrugeren har aftalt en længere leveringsperiode. Hvis leveringen forsinkes, eller hvis en ordre ikke kan eller kun kan udføres delvist, vil forbrugeren blive informeret om dette senest 30 dage efter, at ordren blev afgivet. I så fald har forbrugeren ret til at ophæve aftalen uden omkostninger. Forbrugeren er ikke berettiget til nogen form for kompensation.
  4. Alle leveringsbetingelser er vejledende. Forbrugeren kan ikke udlede nogen rettigheder fra nogen af de nævnte vilkår. Overskridelse af et vilkår giver ikke forbrugeren ret til erstatning.
  5. I tilfælde af opløsning i overensstemmelse med stk. 3 i denne artikel refunderer den erhvervsdrivende det beløb, som forbrugeren har betalt, så hurtigt som muligt, men senest inden for 14 dage efter opløsningen.
  6. Hvis levering af et bestilt produkt viser sig at være umuligt, vil iværksætteren gøre en indsats for at levere en erstatningsartikel. Senest ved levering vil det klart og forståeligt blive angivet, at der leveres en erstatningsartikel. Med erstatningsartikler kan fortrydelsesretten ikke udelukkes. Omkostningerne ved enhver returforsendelse bæres af iværksætteren.
  7. Risikoen for skade og / eller tab af produkter hviler på iværksætteren indtil tidspunktet for levering til forbrugeren eller en repræsentant, der er udpeget på forhånd og gjort kendt for iværksætteren, medmindre andet udtrykkeligt er aftalt.

Artikel 12 - Varighedstransaktioner: varighed, opsigelse og forlængelse
Opsigelse

  1. Forbrugeren kan til enhver tid opsige en tidsubegrænset aftale, der er indgået om regelmæssig levering af produkter (herunder elektricitet) eller tjenesteydelser, med forbehold af de aftalte opsigelsesregler og en maksimal opsigelsesperiode på en måned.
  2. Forbrugeren kan opsige en tidsbegrænset aftale, der er indgået om regelmæssig levering af produkter (herunder elektricitet) eller tjenesteydelser, når som helst inden udløbet af den tidsbegrænsede periode i henhold til de aftalte opsigelsesregler og en opsigelsesperiode, der ikke overstiger en måned.
  3. Forbrugeren kan opsige de aftaler, der er nævnt i de foregående afsnit:
    - opsige til enhver tid og ikke være begrænset til opsigelse på et bestemt tidspunkt eller i en bestemt periode;
    - i det mindste opsige dem på samme måde, som de blev indgået af ham;
    - altid opsige med samme opsigelsesperiode som iværksætteren har fastsat for sig selv.

Forlængelse

  1. En tidsbegrænset kontrakt, der blev indgået for regelmæssig levering af produkter (inklusive elektricitet) eller tjenester, kan ikke stiltiende forlænges eller fornyes for en bestemt periode.
  2. Uanset det foregående afsnit kan en tidsbegrænset kontrakt, der er indgået om regelmæssig levering af daglige eller ugentlige aviser og magasiner, stiltiende forlænges med en tidsbegrænset periode på højst tre måneder, hvis forbrugeren kan opsige denne forlængede kontrakt mod slutningen af forlængelsen med en opsigelsesperiode på højst en måned.
  3. En tidsbegrænset aftale, der er indgået om regelmæssig levering af varer eller tjenesteydelser, kan kun forlænges automatisk på ubestemt tid, hvis forbrugeren til enhver tid kan opsige aftalen med et varsel, der ikke overstiger en måned, og med et varsel, der ikke overstiger tre måneder, hvis aftalen er indgået om regelmæssig levering af dagblade eller ugeblade, men mindre end en gang om måneden.
  4. En tidsbegrænset aftale om regelmæssig levering af dagblade eller ugeblade som introduktion (prøve- eller introduktionsabonnement) videreføres ikke stiltiende og ophører automatisk ved udløbet af prøve- eller introduktionsperioden.
    Varighed
  5. Hvis en aftale varer mere end et år, kan forbrugeren opsige aftalen på et hvilket som helst tidspunkt efter et år med et varsel på op til en måned, medmindre rimelighed og billighed taler imod opsigelse før udløbet af den aftalte periode.

Artikel 13 - Betaling

  1. Medmindre andet er aftalt, skal de beløb, som forbrugeren skal betale, betales inden for 7 arbejdsdage efter starten af refleksionsperioden som omhandlet i artikel 6, stk. 1. I tilfælde af en aftale om levering af en tjenesteydelse starter denne periode, efter at forbrugeren har modtaget bekræftelsen af aftalen.
  2. Forbrugeren har pligt til straks at rapportere unøjagtigheder i betalingsoplysninger, der er leveret eller nævnt til iværksætteren.
  3. I tilfælde af manglende betaling fra forbrugeren har iværksætteren ret til, med forbehold af juridiske begrænsninger, at opkræve de rimelige omkostninger, der er meddelt på forhånd til forbrugeren.

Artikel 14 - Klageprocedure

  1. Den erhvervsdrivende har en tilstrækkelig offentliggjort klageprocedure og håndterer klager i overensstemmelse med denne klageprocedure.
  2. Klager over udførelsen af aftalen skal indsendes til iværksætteren fuldt ud og tydeligt beskrevet inden for 7 dage efter, at forbrugeren har opdaget manglerne.
  3. Klager indsendt til iværksætteren vil blive besvaret inden for en periode på 14 dage fra modtagelsesdatoen. Hvis en klage kræver en forudsigelig længere behandlingstid, vil iværksætteren svare inden for 14-dages perioden med en meddelelse om modtagelse og en angivelse af, hvornår forbrugeren kan forvente et mere detaljeret svar.
  4. Hvis klagen ikke kan løses ved fælles overenskomst, opstår der en tvist, som er underlagt tvistbilæggelsesproceduren.
  5. For klager skal en forbruger først henvende sig til iværksætteren. Hvis webshoppen er tilknyttet WebwinkelKeur, og klager ikke kan løses ved gensidig aftale, skal forbrugeren henvende sig til WebwinkelKeur (www.webwinkelkeur.nl), som vil mægle gratis. Tjek, om denne webshop har et aktuelt medlemskab via https://www.webwinkelkeur.nl/leden/. Hvis der ikke kan findes en løsning, har forbrugeren mulighed for at få sin klage behandlet af det uafhængige voldgiftsnævn, der er udpeget af WebwinkelKeur, afgørelsen er bindende, og både den erhvervsdrivende og forbrugeren accepterer denne bindende afgørelse. Indsendelse af en tvist til dette tvistnævn indebærer omkostninger, som skal betales af forbrugeren til det pågældende nævn. Det er også muligt at indgive klager via den europæiske ODR-platform (http://ec.europa.eu/odr).
  6. En klage suspenderer ikke iværksætterens forpligtelser, medmindre iværksætteren angiver andet skriftligt.
  7. Hvis en klage findes berettiget af iværksætteren, vil iværksætteren efter eget skøn enten udskifte eller reparere de leverede produkter gratis.

Artikel 15 - Tvister

  1. På aftaler mellem iværksætteren og forbrugeren, som disse generelle betingelser vedrører, gælder kun hollandsk lov. Selv hvis forbrugeren er bosiddende i udlandet.
  2. Wienerkonventionen om salg gælder ikke.

Artikel 16 - Yderligere eller forskellige bestemmelser
Yderligere bestemmelser eller bestemmelser, der afviger fra disse generelle betingelser, må ikke være til skade for forbrugeren og skal registreres skriftligt eller på en sådan måde, at forbrugeren kan gemme dem på en tilgængelig måde på en holdbar databærer.